Σάββατο 26 Μαΐου 2012

FLERY NTANTONAKI - GREENSLEEVES


Ο θρύλος λέει ότι η σύνθεση του τραγουδιού έγινε από τον Ερρίκο Η΄ της Αγγλίας (1491-1547) για τη μέλλουσα σύζυγό του Anne Boleyn. Φαίνεται ότι αυτή είχε μια δυσμορφία στο χέρι και αυτό την ανάγκασε να το καλύψει με μακριά μανίκια (εξού και ο τίτλος Greensleeves, "πράσινα μανίκια") αλλά θα μπορούσε επίσης να είναι μια παραλλαγή σε μια προηγούμενη GreenLeaves, "τα πράσινα φύλλα "Η Anne Boleyn ηταν η δεύτερη γυναίκα του Ερρικου Η΄, που αρνήθηκε αρχικά τις ερωτικές φιλοφρονήσεις του βασιλιά. Και μάλλον οι στίχοι του τραγουδιού αναφέρονται σε αυτή την "μη ευγενική απόρριψη" της αγαπημένης του.Ήταν πολύ λεπτή και είχε σκούρο δέρμα, εμφάνιση που δεν συμβάδιζε με τα πρότυπα ομορφιάς της εποχής. Όμως τα μαύρα μαλλιά και τα σκούρα μάτια της εντυπωσίαζαν καθώς και ο τρόπος που ντυνόταν. Το τέλος της όμως ήταν φριχτό, φυλακίστηκε και αποκεφαλίστηκε με την κατηγορία της προδοσίας και της μαγείας. Ο Ερρίκος Η΄ συνολικά απόκτησε έξη συζύγους.Στην πραγματικότητα που ειναι ισως το πιο πιθανό, ο ανώνυμος συγγραφέας του τραγουδιού, να ήταν ένας εραστής που προδόθηκε από μια «κοινή» γυναίκα και το έγραψε για αυτην. Το χρώμα "green" τοτε χαρακτήριζε την "ελαφροτητα" στα ήθη. Το τραγούδι γράφτηκε στο τέλος του 16ου αιώνα, αργότερα δηλαδή από τον θάνατο του Ερρίκου Η΄.Το τραγούδι, όπως συνηθως και όλα τα τραγούδια της λαϊκής παράδοσης, για πολλά χρόνια περνούσε από στόμα σε στόμα, είτε σε χειρόγραφη μορφή. Η πρώτη επίσημα καταγραμμένη έκδοση του τραγουδιού χρονολογείται από το 1580.


Ωιμέ αγάπη μου εσείς με πληγώνεται 
Και χωρίς ευγένια μου αρνείστε
Ενώ εγώ σας έχω αγαπήσει τόσο πολύ
Απολαμβάνοντας την συντροφιά σας
Η πράσινο μάνικη ήταν η χαρά μου
Η πράσινο μάνικη ήταν η ευτυχία μου
Η πράσινο μάνικη ήταν η χαρα της καρδιά μου
Η πράσινο μάνικη ήταν η χρυσή καρδιά μου
Και ποιος άλλος, από την πρασινο μάνικη κυρία μου






1 σχόλιο:

Velvet είπε...

Θα μπορούσατε ομως να είχατε αναφέρει την πηγή απ' οπου το πήρατε εδω:

http://stavento-velvet2.blogspot.gr/2011/10/lady-greensleeves.html